Min bloggliste

mandag 16. januar 2012

10 tips for et sunt og glansfullt hår

1.et friskt hår trenger næring fra innsiden.Avokado,fisk og salat inneholder vitaminer som gir
ditt hår næring fra hårrøttene,noe som gjør at håret vokser fortere.
Spis mer B vitamin om du vil gi ditt hår ekstra styrke.

2.Bruk alltid et varmebeskyttende produkt(når du føner,krøller eller utsetter håret for varme)Siden varme er utrolig skadelig for ditt hår.
varme kan være den største årsaken til sprøtt og tørt hår og gjør håret svakere.
Invester i godt varmebeskyttende produkt og bruk det hver gang du styler håret.

3.Om du har naturlig krøllete hår som ofte blir frusete kan du blande i litt balsam
i ditt hårskum og fordele det i håret.
Det gjør håret glansfullt og gir kontrollerende krøller.

4.Om du sparer ditt hår og skal ha det lengre er det viktig at tuppene hver 8-10 uke
Tørre sprukne tupper gjør at det lettere knekker og det blir sjeldent mye lengre

5.Vask håret ditt med en renseshampo 1 gang pr mnd for og fjerne forurensing og stylingrester.
Du vil oppleve at håret da blir lettere og friskere og gjør at dine daglige produkter(shampo.balsam og kurer)blir mer effektive.

6.Bytt skill innimellom.Da sparer du slitasje på det ubeskyttende håret som ligger akkuart i skillen og det det får hvile.
Du trenger ikke bytte side,bare flytt den en liten bit

7.Hemmeligheten bak et sunt og friskt hår ligger mye i riktig valg av balsam.
En bra balsam hjelper til og vedlikeholde de naturlige oljene i håret,som forsvinner ved
bruk av styling.

8.Har du en fri dag?Kam inn balsam i ditt tørre hår og la det virke i et par timer for og tilføre
ekstra næring.
En god balsam virker fra hårstråets innside og trekker lettere inn i tørt hår.Når håret er tørt er det ingen vann som kjemper om plassen i hårstrået og du vil snart oppdage at håret blir
mykere og blankere etter at du har vasket og tørket det som vanlig.


9.Det er superviktig og gi håret eksta fuktighet på vinteren
Bruk gjerne kur med god fuktighet og la den virke natten igjennom

10.Regel nr 1 er og være snill mot ditt hår og bruke gode hårbørster
Du kan bruke børste med naturlig bust
De virker antistatiske og gjør håret mykt og
flokefritt

Har du spørsmål?
Fyr løs!
Jeg er her for deg hver mandag:O)

Ukas Produkt:Wella Sp repair Conditioner(rett under 200 lappen)Reparerer,beskytter og gir håret en fornyet motstandskraft
Anbefales!!

Du fortjener det!:O))

8 kommentarer:

  1. Tusen takk for mange gode tips:)
    Har du oppskrift på en god hårkur man kan lage hjemme?
    klem

    SvarSlett
  2. Mange gode tips som skal prøves ut:)
    Takk!

    Klem Gitte

    SvarSlett
  3. Takk for gode hårtips!
    Og takk også for mange koselige kommentarer inne hos meg: )

    SvarSlett
  4. Nydelig header du har fått deg :)

    Takk for tips du :)

    Fabelaktig ukesstart til deg!
    Her er det full fart og lite hvilepuls fram til helga.
    Klem
    Maia

    SvarSlett
  5. Takk for tips:)
    Ha en fortsatt god dag
    Klem
    Liza

    SvarSlett
  6. Takk for flotte hårtips.
    Det er noe jeg suger til meg :)

    Ønsker deg en kveld!
    klem

    SvarSlett
  7. Balsam i hårskummet var ny, og den skal eg jammen meg ta å prøve ut! :D

    Sjølv bruker eg no serien Biolage frå matrix. Har shampo, balsam, olje pg spray :) Er veldig fornøyd!

    I skuffa har eg liggande ein serie for behandla hår frå bed head, tigi. Har vore fornøyd med det merket før, og gler meg til å prøve det ut, for det lukter snop ;)

    Takk for mange gode tips! Klem helene

    SvarSlett
  8. Spørs om löpet er kjört for min del.. Takker allikevel for tipsene :-)

    SvarSlett

Tusen takk for Ris og Ros...